Reality obecně

Pomoc, už mi zase volá realitka!

OF71Y50 - Pomoc, už mi zase volá realitka!

Už jste to zažili na vlastní kůži. Rozhodli jste se, že si svou nemovitost prostě prodáte sami bez pomoci všech těch realitních kanceláří. Takže jste učinili všechny kroky: nafotili nemovitost, pěkně sepsali prodejní text inzerátu a vložili ho na soukromý inzertní server. Možná na Bazoš, možná do Annonce, možná jinam.

 

Netrvalo dlouho – asi jen pár minut to bylo a zazvonil telefon. Plni očekávání jste ho zvedli a na druhém konci se ozval hádejte kdo? Realitní kancelář. Trošku zklamáni, ale s díky jste odmítli její nabídku ohledně pomoci s prodejem. Pak jste si řekli – nic se neděje, příště to bude lepší. Jenže nebylo…Jeden hovor za druhým, s nabídkami realitek se roztrhl pytel, ale přímý zájemce nikde.

 

Nic si z toho nedělejte. Tuhle zkušenost má totiž úplně každý nezkušený majitel nemovitosti, který bláhově zadal do inzerátu své telefonní číslo. Soukromé inzertní servery jsou v dnešní době největším zdrojem náborových aktivit realitních kanceláří. Ty se snaží mezi nezkušenými majiteli ulovit nové nemovitosti do své nabídky. Nejlépe uzavřít rychle exklusivní smlouvu, aspoň na pár měsíců.

 

Nejčastějším argumentem těchto volajících je: „Mám pro vás solventního kupce“. Promiňte, že vás teď asi zklamu, ale NEMAJÍ. Opravdu se jedná jen o obyčejný obchodní trik, jak se dostat k vám do bytu. Jejich záměr je víceméně stejný: podepsat s vámi exklusivní smlouvu (tím zamezí tomu, abyste sami nemovitost dále nabízeli), nafotit nemovitost, začít ji inzerovat na navštěvovaných realitních serverech a čekat na vhodného kupce.

 

Zkušení obchodníci mají silné argumenty a jsou schopní zajít dost daleko. Kromě klasických slibů, že mají poptávajícího zájemce používají i jiné. Např. – prodáváte moc levně, já bych to dokázal prodat i o několik set tisíc víc apod. Nejpodlejší trik neseriozních obchodníků je ale jednoznačně sehrání „divadélka se zájemcem“. Nevíte co to znamená?

 

Realitní kanceláře jsou zvyklé na odmítavé postoje soukromých majitelů. Proto někteří ostřílení šíbři postupují následovně: Ve chvíli, kdy vy jako majitel požádáte, aby se agent RK přišel podívat na nemovitost pouze s kupcem, dohodne se agent RK s kolegou nebo členem rodiny, že bude kupujícího předstírat. Společně pak vaši nemovitost navštíví a falešný kupující bude projevovat velký zájem o nemovitost. Realitní agent pak druhý den zavolá, že kupující má o nemovitost vážný zájem, jediné co potřebuje je váš podpis na exklusivní smlouvě, aby si kupující stihl vyřídit hypotéku. Plni nadšení smlouvu samozřejmě podepisujete. Za pár dní se vám ale opět ozve agent RK, tentokrát se špatnou zprávou – banka zamítla kupujícímu hypotéku a proto od koupě odstupuje. Jenže vy jste se podepsali exklusivní smlouvu s RK na několik měsíců, takže RK může vaši nemovitost vesele nabízet dál ve své inzerci a vy s tím nic nenaděláte.

 

No, zní trochu jako horor, ale neměla jsem vůbec v úmyslu vás děsit. Jen jsem vás chtěla vyzvat k maximální opatrnosti při podepisování smluv neznámým RK. Ale protože už nějakou dobu prodáváte, jistě už také víte své. Věřte, že pro nikoho není lehké zažívat situace, kdy jeden telefonát ze sta je od přímého zájemce a zbytek samé RK. Ve finále většina lidí soustavnému tlaku nakonec podlehne a s nějakou RK smlouvu podepíše. V takové chvíli je potřeba dát si pozor na to KOMU smlouvu podepisujete (více: https://www.kamilasablaturova.cz/jak-poznat-realitniho-amatera/).

 

Nejlepší cestou jak si vybrat realitní kancelář ke spolupráci je dle doporučení od přátel či známých, kteří měli kladnou zkušenost. Ale opět pozor! Tohle není o značce. Jestliže vám sousedka doporučí firmu XY tak ještě potřebujete znát konkrétního člověka z firmy. V realitách je vše o jednotlivých makléřích. Makléř pracuje na konkrétním případu od začátku až do konce a v podstatě ho tak nějak celý sám tvoří. Podle toho vypadá i výsledek – buď dobrý nebo špatný.

 

Proto hledejte konkrétní lidi s konkrétními výsledky a nenechte se ukolébat pozlátkem značky. To vám totiž vůbec nic nezaručuje a spoléhat se na sliby z reklam vám může vážně uškodit. Jestliže zprostředkovatele osobně neznáte a nemáte na něj žádnou vazbu od svého okolí, prověřte si ho alespoň na internetu. Takový Google toho umí o obchodnícíh prozradit celkem dost a lidé si špatné zkušenosti dnes už nenechávají pro sebe. V případě jakýchkoliv pochybností o serióznosti zprostředkovatele prostě buďte pevní a nic nepodepisujte!

 

Narazili jste při prodeji své nemovitosti na neseriózní RK, nebo jste jí nedejbože podepsali exklusivní smlouvu? Tak mi o tom napište a podíváme se tomu na zoubek.

 

<a href=“http://www.freepik.com/free-vector/worker-using-his-phone-to-call_959057.htm“>Designed by Freepik</a>

8ed5b300ddf4604276b5078753f9a7b0?s=100&d=mm&r=g - Pomoc, už mi zase volá realitka!

Jsem nezávislá realitní makléřka. Na trhu nemovitostí se pohybuji již 11 let. Svým čtenářům pomáhám, aby se lépe orientovali v džungli českého realitního trhu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *